שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו לשבת 'שופטים'

יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו לשבת 'שופטים'

כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'שופטים' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

יואב דיליאון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפרשת השבוע שופטים כתוב "לא תטה משפט ולא תקח שחד.." אומר אבא שמאוד קרוב הענין של 'שחד' ל'תטה' ומציין שאותיות "תטה" בסדר אותיות ה א' ב' ערוכות בדיוק אחרי אותיות שחד (לפני ת' באה האות ש' לפני ט' באה האות ח' לפני ה' באה האות ד') וזה מראה על הקרבה ומי שלוקח שוחד בטוח יטה את המשפט. ומוסיף אבא ואומר שאותיות שחד הן גם אותיות חשד.

כתוב בפרשה "שום תשים עליך מלך..", "והיה כשבתו על כסא ממלכתו.." אומר אבא כידוע שיש על המלך 3 דברים שאסור לו להרבות, לא ירבה לו נשים, לא ירבה לו סוסים וכסף וזהב לא ירבה לו. ומסביר אבא שאם המלך רוצה להישאר על הכסא שלו הרבה זמן שיזכור מה אסור לו לעשות ואם לא זוכר שיזכר בכסא שלו שהוא רוצה להשאר בו הרבה זמן ואז ידע. כי המילה כסא זה כ-כסף, ס-סוסים, א-אשה.

כתוב בפרשה "תמים תהיה עם ה' אלוקיך.." אומר אבא תמים תהיה בגימטריה 910 וגם תשרי זה 910. כלומר שצריך לשוב לתקן כדי שיהיה תמים בחודש תשרי.

כתוב בפרשה "כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום.." אומר אבא תקרב בגימטריה = 702 שבת = 702 אם ברצונך ללחום נגד היצר הרע ולנצח אותו תידבק בשבת ואז בוודאי תנצח.

שבת שלום ומבורך!



0 תגובות